Is je communicatie toe aan een grondige revisie? Wil je geen quick fix, maar een gedegen en toekomstbestendige basis onder je verhaal? Wil je dat realiseren in zo min mogelijk tijd? In het verandertraject Grip op Beeldvorming gaan we samen aan de slag. We leggen een gedegen basis onder je verhaal, dat je kunt gebruiken in al je communicatiekanalen. Je team heeft de skills om zélf het verhaal aan te passen wanneer de discussie over je onderwerp verandert. Zonder dure experts van buiten.
Wat kun je verwachten?
Tijdens het verandertraject ga ik als eerste aan de slag. Ik voer een gedegen frame-analyse uit van de communicatie rond het maatschappelijke onderwerp waarmee jouw organisatie te maken heeft: hoe frame jij je verhaal? Wat doen anderen? En hoe reageer jij daarop? De resultaten en inzichten bespreken we tijdens een strategiesessie.
Het traject bestaat uit drie live bijeenkomsten met alle deelnemers. Daarnaast organiseren we online voortgangssessies. Als deelnemer krijg je toegang tot verdiepend materiaal en video’s, die je in je eigen tijd kunt bekijken. Ze helpen je om meer inzicht te krijgen in de effecten van je woorden, beelden en invalshoeken, zodat je betere keuzes kunt maken.
Tijdens het traject bouwen we aan een toolkit voor jouw communicatie. Dit gaat hand in hand met daadwerkelijke veranderingen die je doorvoert in je website, je brieven, je sociale media-kanalen en je contacten met de media. Het is een levend document waarop je kunt blijven teruggrijpen – ook wanneer de communicatie rond jouw onderwerp een nieuwe dimensie krijgt. En het document is toegankelijk en bruikbaar voor nieuwe collega’s, zodat het in de toekomst zijn waarde voor jouw team blijft houden.
Voor wie?
Het Verandertraject Grip op Beeldvorming is bedoeld voor organisaties die hun communicatie een overhaul willen geven. Aan het traject doen meerdere sleutelpersonen mee, zoals communicatieprofessionals, beleidsmakers, fondsenwervers en marketeers.
Duur
Voor het traject trekken we 6 maanden uit. Dat geef deelnemers voldoende tijd om de inzet voor het traject te combineren met hun werk. Bovendien schept het ruimte om de verandering in je communicatie direct in praktijk te brengen, en knelpunten meteen aan te pakken.
Voor het traject trekken we 6 maanden uit. Dat geef deelnemers voldoende tijd om de inzet voor het traject te combineren met hun werk. Bovendien schept het ruimte om de verandering in je communicatie direct in praktijk te brengen, en knelpunten meteen aan te pakken.
Is Grip op Beeldvorming iets voor jouw organisatie?
Voordat je instapt, wil ik zeker weten dat ik jou verder kan helpen.
We plannen een Zoomgesprek in en ik kijk samen met jou of dit programma bij je past.
Neem contact met me op.