Grip op beeldvorming

Vind de juiste boodschap en vergroot het draagvlak voor je zaak

Mijn opdrachtgevers vormen een bont gezelschap. Van hulporganisaties tot landbouwkoepels, van vakbonden tot energiebedrijven. Eén ding hebben ze gemeen: de zaak waarvoor ze zich inzetten ligt onder het vergrootglas. Iedereen vindt er wel iets van. Het roept heftige en soms emotionele reacties op in de samenleving.

In deze woelige omgeving proberen bestuurders, beleidsmakers en communicatie-experts hun weg te vinden. De beeldvorming van buiten overspoelt ze en hun eigen verhaal lijkt het onderspit te delven. Ze maken zich zorgen over reacties in de media en zijn bang dat de maatschappelijke steun voor hun zaak ze door de vingers glipt.   

Ik help deze professionals om grip op beeldvorming te krijgen. Zodat ze effectieve taal en beelden gebruiken waarmee ze een snaar raken bij hun klanten, donateurs en achterban. Ik help hen om zich zelfverzekerd te bewegen in de media. Hierdoor versterken ze hun uitstraling en vergroten ze de maatschappelijke steun voor hun zaak.

Herken je dit?

  • Over jouw onderwerp is regelmatig discussie in de samenleving
  • Je bent onzeker of jouw organisatie wel op de goede manier reageert
  • Je merkt dat je nogal eens in het defensief zit
  • Jouw boodschap lijkt niet altijd goed aan te slaan
  • Je weet niet goed hoe je moet reageren op vragen van de pers of berichten in de media

Wil je ook…

  • Invloed hebben op de beeldvorming rond jouw onderwerp
  • Met zelfvertrouwen vertellen over jouw missie
  • Weten hoe je moet reageren op weerstand van buiten
  • Het draagvlak voor je zaak vergroten
  • Zonder schroom de pers te woord staan

Vraag een gesprek aan

Graag verken ik in dit gesprek wat jouw probleem is en wat je zou willen bereiken. Samen met jou bespreek ik welke kansen ik voor je zie om je verhaal beter over het voetlicht te krijgen, zodat je draagvlak voor jouw missie wint.

Mail me via mirjam@worldinprogress.nl