Begrijpen hoe de media ons beeld van de wereld beïnvloeden, dat vind ik belangrijk. op 9 januari 2018 hoop ik te promoveren op een onderzoek naar de framing van wereldwijde armoede in de media.

Als journalist vertaal ik mijn inzichten over media-impact voor een breder publiek. Op deze website vind je mijn artikelen en blogs.

Mijn kennis deel ik graag met mensen en organisaties die meer grip willen krijgen op mediabeeldvorming en hun eigen rol daarin. Neem gerust contact met me op.

Uitnodiging promotie

Wereldwijde armoede in de media

framingVeel mensen associëren ontwikkelingslanden, vooral in Afrika, eenzijdig met honger en rampen, en hebben het gevoel dat er de afgelopen decennia weinig aan deze situatie is veranderd. Aan deze beeldvorming zouden media en ontwikkelingsorganisaties in belangrijke mate bijdragen door hun nadruk op armoede en ellende in ontwikkelingslanden. Maar is dat het wel zo? 

Mijn rapport ‘Wereldwijde armoede in de media’, uitgegeven door Kaleidos Research, gaat in op de bovenstaande vraag.  Deze studie breng de representatie van wereldwijde armoede in de Nederlandse media in kaart. Het onderzoekt daarnaast hoe Nederlandse kranten en ontwikkelingsorganisaties hun boodschap overbrengen in artikelen, advertenties en reclames op de radio en televisie.

Het rapport is hier te downloaden.

 

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

  

  

  

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.